کافکا وهفت روز هفته

برای ایجاد جامعه ای آزاد وبرابر راهی به جز پاک کردن چهره قوانین وآموزش وفرهنگ ازسنت های واپسگرایانه اسلام وشیعه گری وجودندارد

کافکا وهفت روز هفته

برای ایجاد جامعه ای آزاد وبرابر راهی به جز پاک کردن چهره قوانین وآموزش وفرهنگ ازسنت های واپسگرایانه اسلام وشیعه گری وجودندارد

نوجوانان ودوران بحرانی بلوغ........................سروی

وچرا در قفس هیچ کسی کرکس نیست.

گل شبدر چه کم از لاله ی قرمز دارد.

چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید.

واژه ها را باید شست.

واژه باید خود باد؛واژه باید خود باران باشد.

 

 

 

دوران بلوغ ...........

دوران نوجوانی دوران پرآسیبی برای دختران به شمار می رود :

من به همراه 8 نفر از دوستانم به طور اتفاقی در یک مدرسه ثبت نام کردیم.4 نفر از ما همچنان دوستانی صمیمی باقی ماندیم تا این که..............کمکم با یکی از آنها بسیار صمیمی شدم و.........................   .

رابطه ی ما روز به روز با هم بیشتر می شد به طوری که بعد از مدرسه 1 یا 2 ساعت با هم تلفنی صحبت

می کردیم.خانواده ی دوست من نسبتا مذهبی و پایبند به سنت ها بودند  ............ .ولی

دوست من کم کم داشت از این روال خارج می شد ... .چیزهایی از خانواده اش تعریف می کرد که با توجه به شناختی که من از خانواده ی سنتی او داشتم بعید بود ........ .

به هر حال روز ها می گذشت و این دوست بر خلاف جهت فکری خانواده اش در حرکت بود . البته خانواده اش   تا حدودی از اتفاقات جاری اطلاع داشتند ولی تظاهر به بی خبری و اطمینان کامل از رفتارهای دخترشان را می کردند.

یکروز 5شنبه بود که ما ساعت 5/12 از مدرسه تعطیل می شدیم ......ساعت حدودا 2 بود که مادرش با منزل ما تماس گرفت و گفت دخترتان خانه اومده؟و مادرم گوشی را به من داد و معلوم شد که او به منزل نرفته است!! و مادرش گفت اگه بیاد خونه برادرش سیاه و کبودش می کنه  منم لباسش را آتیش میزنم که دیگه نتونه مدرسه بیاد(.این برخورد مادری بود که حتی گزارش های مدرسه را مبنی برخطاهای دخترش نمی پذیرفت.).........1ساعت بعد دوستم زنگ زد و به هر صورتی بود کارآنروزش  را در نوعی  توجیح کرد........... .

حالا اون دوست من به خاطر کاری که من از روی دلسوزی انجام دادم دوستی اش را با من تمام کرد و الان 3 سال است که از او خبری ندارم.

 مقصود من از بیان این مطلب: یک یادآوری بود برای پدرو مادرهای عزیز: .... دوستان فراموش نکنید درکناررعایت اعتقادات و در نظر گرفتن سنت های مذهبی به فکر باشید که با محدود کردن های نا به جا ی دختران آنها رابسوی جدایی وگریزنکشانید و نا خود آگاه جهت فکری - رفتاری آنها را به راه های نا درست  سوق ندهید.